Ayette indirilen [hulûl ettirilen] şey için "o" zamiri kullanılmıştır. Acaba Allah'ın indirdiği/hulûl ettirdiği nedir? Arapça ve tüm diğer dillerdeki genel kural şudur: "Gaip [üçüncü şahıs] zamirinin mercii, zamirden evvel lâfzen, mânen veya hükmen zikredilmiş olmalıdır." Yani cümlede herhangi bir gaip zamiri kullanıldığı zaman, kullanılan zamirle kastedilen şey, nesne veya anlam daha önce söylenmiş olmalıdır. Aksi halde kurulan cümleden kimse bir şey anlayamaz. Buradaki "o" zamiri surenin ilk ayetinde kullanıldığına göre, bu zamirin mercii nedir? Yani Allah'ın indirdiği/hulûl ettirdiği şey nedir?
Bize göre, "انزلناه enzelnâhu" ifadesindeki "hu [o]" zamirinin mercii, bu sureden önce 24. sırada inmiş olan Abese suresinin 11. ayetindeki "تذكرة öğüt [Kur'an]" ve 23. sırada inmiş olan Necm suresinin 59. ayetindeki "الحديث hadis [Kur'an]" sözcükleri ile kastedilen Kur'an'dır. Yani sureyi anlayabilmek için önce Abese suresi okunmalıdır. Aksi halde "enzelnahu" ifadesindeki "hu [o]" zamiri herhangi bir yere bağlanamaz ve "o" zamiri ile kastedilenin ne olduğu bilinemez.
Kur'an'ı anlamak ve yaşamak isteğinde olanlar, onu kesinlikle iniş sırasına göre okumalıdırlar. Aksi halde ayetler ve sureler arasındaki bağı tespit edemezler, dolayısıyla Kur'an'ı da gerektiği gibi anlayamazlar. Sevap olur diye anlamadan okumayı yeterli görenler ile kesim ve cifir hesaplarıyla uğraşanların zaten böyle bir taleplerinin olduğu söylenemez.Ayetteki " انّا inna [biz]" ifadesi ile "ta'zîm [saygı]" kastedilmiştir. Bu ifadeden çoğul anlamı çıkarmak imkânsızdır. Zira Rabbimizin "bir tek"liği, şerik [ortak] ve nazirinin [benzerinin] olmadığı aklen ve naklen sabittir. Bazılarının "Allah, işlerini yardımcıları olan evliyaları, Üçler, Yediler, Kırklar ile beraber yürütür" şeklindeki inançları sapıklıktan başka bir şey değildir. Yüce Rabbimizin Kur’an’da sıkça kullandığı "Biz" ifadesiyle ilgili bir açıklama, surenin tahlilinin sonuna konulan "Allah ve ‘Biz’ Zamiri" başlığı altında okuyucunun dikkatine sunulmuştur.
Bize göre, "انزلناه enzelnâhu" ifadesindeki "hu [o]" zamirinin mercii, bu sureden önce 24. sırada inmiş olan Abese suresinin 11. ayetindeki "تذكرة öğüt [Kur'an]" ve 23. sırada inmiş olan Necm suresinin 59. ayetindeki "الحديث hadis [Kur'an]" sözcükleri ile kastedilen Kur'an'dır. Yani sureyi anlayabilmek için önce Abese suresi okunmalıdır. Aksi halde "enzelnahu" ifadesindeki "hu [o]" zamiri herhangi bir yere bağlanamaz ve "o" zamiri ile kastedilenin ne olduğu bilinemez.
Kur'an'ı anlamak ve yaşamak isteğinde olanlar, onu kesinlikle iniş sırasına göre okumalıdırlar. Aksi halde ayetler ve sureler arasındaki bağı tespit edemezler, dolayısıyla Kur'an'ı da gerektiği gibi anlayamazlar. Sevap olur diye anlamadan okumayı yeterli görenler ile kesim ve cifir hesaplarıyla uğraşanların zaten böyle bir taleplerinin olduğu söylenemez.Ayetteki " انّا inna [biz]" ifadesi ile "ta'zîm [saygı]" kastedilmiştir. Bu ifadeden çoğul anlamı çıkarmak imkânsızdır. Zira Rabbimizin "bir tek"liği, şerik [ortak] ve nazirinin [benzerinin] olmadığı aklen ve naklen sabittir. Bazılarının "Allah, işlerini yardımcıları olan evliyaları, Üçler, Yediler, Kırklar ile beraber yürütür" şeklindeki inançları sapıklıktan başka bir şey değildir. Yüce Rabbimizin Kur’an’da sıkça kullandığı "Biz" ifadesiyle ilgili bir açıklama, surenin tahlilinin sonuna konulan "Allah ve ‘Biz’ Zamiri" başlığı altında okuyucunun dikkatine sunulmuştur.